هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود پیام تبریک سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به رئیس‌جمهور منتخب پیام تبریک مصطفی پورمحمدی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | ۲۰۰۰ نفر در غزه مفقود شده‌اند | آیا ایران وارد جنگ می‌شود؟ + فیلم (۷ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۱۴۲۶
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
بسته اخبار بین‌الملل امروز | ۲۰۰۰ نفر در غزه مفقود شده‌اند | آیا ایران وارد جنگ می‌شود؟ + فیلم (۷ آبان ۱۴۰۲)
منابع خبری آمار شهدای کرانه باختری و آوارگان و مفقودان غزه از زمان آغاز جنگ تاکنون را اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز همچنان هیچ چشم انداز روشنی برای جنگ غزه پیش بینی نمی‌شود و با تشدید تنش ها، هر روز بر تعداد شهدا و مفقودان افزوده می‌شود.

حدود ۴۰۰۰ کودک شهید شده اند

از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵مهر)، ۱۱۴ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش همچنین تقریبا یک میلیون و نیم فلسطینی در نوار غزه اکنون آواره شده و در اوضاع سخت و دشواری به سر می‌برند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که نزدیک به دو هزار نفر در نتیجه جنایت‌های رژیم صهیونیستی مفقود شدند که نیمی از آن‌ها کودک هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۲ روز بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیش از ۸۰۰۰ نفر رسیده که حدود نیمی از آن‌ها کودک هستند؛ شمار زخمی‌ها نیز ۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

۲۰۰۰ دانش آموز میان شهدای غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد، از ۲۳ روز پیش تاکنون ۲۰۰۰ دانش آموز در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند. بیش از ۷۰ تن از کادر آموزشی نیز در این حملات شهید شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۰۰ مدرسه مورد هدف قرار گرفتند.

ایران در مناقشه غزه و اسرائیل دخالت خواهد کرد؟

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «الجزیره» با اشاره به هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: صهیونیست‌ها در اقدامی بی‌سابقه و گسترده از هوا، دریا و زمین به غزه حمله کردند، اما به‌رغم برخورداری از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و چند کشور اروپایی، وادار به عقب‌نشینی شدند. این ناکامی و عقب‌نشینی دومین شکست صهیونیست‌ها از مقاومت پس از شکست طوفان الاقصی بود که شکست دوم از اولی بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر نیز بود؛ چرا که در شکست اول مدعی غافلگیری بودند، اما در شکست دوم خودشان با ارتش تا بن دندان مسلح به غزه حمله کردند و جریان مقاومت آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد؛ این رخداد یک پیروزی بزرگ دیگر به نام ملت فلسطین رقم زد.

وی درباره احتمال مداخله نظامی و اقدام عملی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین اظهار کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم که از جریان مقاومت فلسطین حمایت و دفاع می‌کنیم و معتقدیم نه فقط ما، بلکه همه کشور‌های جهان اسلام و همه کشور‌های مستقل دنیا که تحت سیطره آمریکا نیستند باید از جریان مقاومت فلسطین حمایت و دفاع کنند.

رئیسی اضافه کرد: نکته قابل تامل آن است که باید دید چگونه جریان مقاومت یک تنه و با دفاع جانانه خود رژیم صهیونیستی را اینگونه منفعل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه صهیونیست‌ها در اقدامی بی‌سابقه و گسترده از هوا، دریا و زمین به غزه حمله کردند، اما به‌رغم برخورداری از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و چند کشور اروپایی، وادار به عقب‌نشینی شدند، گفت: این ناکامی و عقب‌نشینی دومین شکست صهیونیست‌ها از مقاومت پس از شکست طوفان الاقصی بود که شکست دوم از اولی بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر نیز بود چرا که در شکست اول مدعی غافلگیری بودند، اما در شکست دوم خودشان با ارتش تا بن دندان مسلح به غزه حمله کردند و جریان مقاومت آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد؛ این رخداد یک پیروزی بزرگ دیگر به نام ملت فلسطین رقم زد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و حامیانش با توان و قدرت ادعایی خود در مقابل همین گروه‌های مقاومت نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و کشتن زنان و کودکان و حمله به بیمارستان را برای خود دستاورد تلقی می‌کنند، در حالی که این اقدامات نشانه استیصال و شکست کامل این رژیم است.

مصر به اسرائیل هشدار داد

منابع آگاه مصری اعلام کردند که این کشور به دولت رژیم صهیونیستی درباره هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در محور صلاح الدین (فیلادلفیا) در مجاورت با نوار مرزی بین مصر و نوار غزه هشدار داده است. به گفته منابع این محور با توافق امنیتی در راستای بند‌های توافق کمپ دیوید مرتبط است. بر اساس این توافقنامه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون داشتن مجوز قبلی از مصر هیچ گونه فعالیت نظامی را در این منطقه انجام دهد.

یک منبع مصری اعلام کرد، محور صلاح الدین باید به عنوان بخش اساسی در هرگونه طرح رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه در نظر گرفته شود تا هیچ گونه عملیات یا فعالیت نظامی در آنجا انجام نشود. همین مسئله باعث شد تا قاهره به رژیم صهیونیستی در این باره هشدار بدهد چرا که هرگونه اتفاقی از این قبیل به منزله نقض این توافقنامه بین‌المللی است و مصر اجازه آن را نخواهد داد. به ویژه اینکه قاهره از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه به دلیل پیامد‌های منفی آن بر امنیت ملی مصر استقبال نمی‌کند چرا که منجر به یک انفجار بزرگ و حساب نشده و آواره شدن ساکنان نوار غزه می‌شود. قاهره این پیام را به آمریکا نیز رسانده است. قاهره به طرف‌های مسئول در تل آویو اطلاع داده که با عذرخواهی رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن یکی از برج‌های مراقبتی ارتش مصر در نوار مرزی مخالف است. ارتش رژیم صهیونیستی قبلا اعلام کرده بود که این برج را اشتباهی هدف قرار داده است.

مصری‌ها معتقدند که هدف قرار دادن این پایگاه نظامی در نوار مرزی یک اقدام اشتباهی نبوده بلکه در راستای اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی با هدف کشاندن قاهره به اتخاذ یک تصمیم یک جانبه درباره تعطیلی فعالیت گذرگاه است و قاهره این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

نتانیاهو جنگ غزه را سخت و طولانی توصیف کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه، در نشست خبری گفت، رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر حملات هوایی خود را برای کمک به نیرو‌های خود برای ورود زمینی بیشتر کرده و مدعی شد یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شب به شمال نوار غزه وارد شد و در آنجا اقدامات زمینی انجام داد.

وی مدعی شد، «اسرائیل در حال جنگ انسانی علیه بربریت است و دوستان ما در کشور‌های عربی و جهان می‌دانند که اگر ما پیروز نشویم، نوبت آن‌ها خواهد بود.» به گفته این صهیونیست، هدف این رژیم روشن است و آن «نابودی» قابلیت نظامی حماس و آزادی اسیران است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه به مردم غزه هشدار داد به جنوب این منطقه بروند، بار دیگر ادعا‌های خود علیه جنبش حماس درباره استفاده از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان را تکرار کرد.

وی در ادامه گفت، با خانواده‌های اسرا دیدار کرده و به آن‌ها گفته است که کابینه‌اش هر کاری برای بازگرداندن آن‌ها می‌کند و رایزنی‌ها برای آزادی آن‌ها ادامه دارد و گسترش عملیات زمینی با تلاش‌ها برای آزادی این اسیران مغایرتی ندارد.

بنیامین نتانیاهو درباره عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین که هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، اذعان کرد آنچه اتفاق افتاد یک «شکست بزرگ» بود و همه باید پس از جنگ پاسخ دهند، زیرا اکنون اولویت، نجات این رژیم است و بعد، این شکست بررسی خواهد شد.

نتانیاهو مدعی شد، این رژیم صهیونیستی است که «پیروز» خواهد شد. او گفت: «تل‌آویو در هفته‌های اول جنگ، دشمن را به شدت درهم شکست تا به نیرو‌های خود کمک کند به امن‌ترین راه وارد زمین شوند و تازه ابتدای راه است. جنگ در نوار غزه سخت و طولانی خواهد بود و فعالیت شدید در این منطقه با موافقت جمعی کابینه گسترش یافته است.»

این مقام صهیونیست گفت که رژیم صهیونیستی از هدفش درباره «نابودی» حماس عقب نخواهد نشست و تقلا می‌کند وارد مرحله بعد و گسترش عملیات زمینی شود.

حماس آزادی ۸ شهروند روسی را بررسی می‌کند

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری «تاس» خاطرنشان کرد: «در جریان نشستی که با نمایندگان جنبش حماس در مسکو داشتیم، فهرستی را به آن‌ها ارائه دادیم که شامل اسامی هشت تن از شهروندان روسی است که در اختیار حماس هستند و نمایندگان این جنبش نیز وعده داده‌اند به این درخواست پاسخ دهند، کمک کنند تا این افراد را پیدا کنند و تمامی اقدامات لازم را برای آزادی شهروندان روسیه انجام دهند.»

در همین راستا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش با در نظر گرفتن ماهیت رابطه با مسکو، به درخواست‌های روسیه درخصوص بازداشت‌شدگانی که تابعیت روسی دارند، موضع مثبت‌تری دارد.

ابومرزوق در ادامه گفت: «دعوت از رهبران جنبش حماس برای سفر به مسکو پیامی به کل جهان است که روسیه حماس را یک جنبش آزادی‌بخش ملی می‌داند نه یک جنبش تروریستی.»

برخلاف ادعای وزیر خارجه اسرائیل، دیپلمات‌های اسرائیلی ۱۰ روز است که از ترکیه رفته‌اند

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت، روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در حال ارزیابی مجدد است. وی در ادامه گفت: «با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی دولت آنکارا، من به تمامی دیپلمات‌ها دستور داده‌ام تا با هدف ارزیابی مجدد روابط میان دو طرف، ترکیه را ترک کنند.»

ادعای الی کوهن درباره دستور خروج دیپلمات‌های صهیونیست از ترکیه در حالی مطرح می‌شود که یک منبع آگاه به خبرگزاری آناتولی گفت: «در حال حاضر هیچ دیپلمات اسرائیلی در ترکیه وجود ندارد. آن‌ها قبلا کشور ما را ترک کردند. در ۱۸ اکتبر در یادداشتی که برای وزارتخانه ما ارسال شد، آمده بود که آن‌ها در ۱۹ اکتبر ترکیه را به دلایل امنیتی ترک خواهند کرد. درک اینکه کوهن به چه کسی دستور بازگشت داده، دشوار است.»

اسرائیل با تصمیم ایلان ماسک برای اختصاص اینترنت استارلینک به غزه مخالفت کرد

«شلومو کارعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی ضمن بیان این ادعا که جنبش حماس از اینترنت استارلینک برای پیشبرد فعالیت‌هایش استفاده خواهد کرد، گفت: «اسرائیل با تمامی ابزار در دسترسش استفاده خواهد کرد تا با این تصمیم ماسک مقابله کند.»

وی افزود: دفتر من هرگونه روابط با استارلینک را قطع خواهد کرد.

نگرانی شهرک‌نشینان از استقرار یگان رضوان حزب‌الله لبنان در مرز‌های اسرائیل

روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از شهرک نشینان در شهرک المطلة (متولا) در مرز‌های اراضی اشغالی با لبنان اعلام کرد: تا وقتی که نیرو‌های رضوان (یگان ویژه حزب‌الله لبنان) در مرز‌های ما هستند، ما هرگز به این شهرک برنمی‌گردیم.

مرز‌های لبنان و اراضی اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین شاهد تنش‌ها و تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل به توصیه آمریکایی‌ها حمله به غزه را محدود کرد

منابع آمریکایی اعلام کردند که تصمیم تل‌آویو برای اجتناب از حمله‌ای تمام‌عیار به نوار غزه و جایگزین کردن آن با عملیات‌های زمینی کوچک‌تر، در راستای توصیه‌های لوید آستین، وزیر دفاع آمریکاست.

مقامات دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده بودند که پیش‌بینی مقیاس عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دشوار است؛ چرا که حملات هوایی گسترده و طرح‌های این رژیم برای یک حمله زمینی تمام‌عیار، نشان از یک موضع نظامی سفت‌وسخت و گسترده داشت.

با این وجود، مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در گفتگو با نیویورک‌تایمز اذعان کردند: تا امروز حمله زمینی به غزه کوچک‌تر از توصیفاتی است که مقامات اسرائیل در ابتدای امر به لوید آستین و دیگر نظامیان ارشد آمریکایی ارائه کرده بودند.

خودروی زرهی ارتش اسرائیل با موشک «القسام» هدف قرار گرفت

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در اولین دقایق بامداد امروز اعلام کرد که با موشک هدایت شونده ضدزرهی کورنت، یک زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

بنا به گفته گردان‌های القسام، در این عملیات، ۱۳ نظامی صهیونیست که داخل این زره پوش بودند، هدف قرار گرفته‌اند. این عملیات در شرق منطقه شجاعیه غزه انجام شده است.

لحظه هدف قرار گرفتن خودروی نظامی اسرائیلی

هدف قرار گرفتن چند پایگاه آمریکا در سوریه و عراق

مقاومت عراق مسؤولیت حمله به پایگاه الشدادی آمریکا در جنوب حسکه واقع در شرق سوریه را برعهده گرفت.

مقاومت عراق اعلام کرد که در راستای همبستگی با عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی پایگاه الشدادی آمریکا در شرق سوریه را با دو پهپاد هدف قرار داده است.

این در حالی است که همچنین صبح امروز (یکشنبه) منابع اعلام کردند که پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف قرار گرفته است.

مقاومت عراق شنبه نیز مسؤولیت حمله به پایگاه التنف آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن را برعهده گرفت.

یک حمله موشکی نیز نیرو‌های آمریکایی در منطقه خراب الجیر در سوریه را هدف قرار داد.

روایت رسانه های عبری از جبهه پنجمی که علیه اسرائیل گشوده شده است 

الون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، در این روز‌ها علاوه بر نوار غزه، لبنان، سوریه و کرانه باختری جبهه پنجمی نیز رژیم صهیونیستی را درگیر خود کرده است و آن یمن است. جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم با تهدیداتی در آسمان دریای سرخ مقابله کردند. پهپاد‌هایی از یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

پیش از این منابع نظامی در اریتره اعلام کردند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در اریتره همزمان با عملیات طوفان الاقصی در معرض دو حمله قرار گرفتند.

منابع اعلام کردند که در این حملات یک افسر صهیونیست کشته شد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی درباره این مسئله سکوت کرده است. هیچ طرفی نیز مسئولیت این دو حمله را برعهده نگرفته است.

۲۲ اکتبر عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر یمن در صنعا اعلام کرد که اگر حمله رژیم صهیونیستی به غزه ادامه یابد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ در معرض حملات قرار می‌گیرند.

درز تصاویر هک شده از ساختمان موساد به رسانه‌ها

گروه هکری عصای موسی که مدتی است فعال شده، تصاویر دوربین‌های مشرف بر مقر موساد و یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است.

این یگان با ادغام این تصاویر با تصاویر موشکی، تهدید به هدف قرار دادن مقر موساد در تل آویو کرده است.

تصاویری از مقر موساد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->